Το 1ο Δημοτικό σχολείο της Νεάπολης επισκέφθηκε ο Καθηγητής κ. Βασίλης Φθενάκης ο οποίος είχε συνάντηση με τα παιδιά μιας τάξης του σχολείου και στην συνέχεια με τους δασκάλους και τους διευθυντές των δύο Δημοτικών σχολείων της πόλης. Ο κ. Φθενάκης πάντα φιλικός με όλους και ιδιαίτερα προσιτός μίλησε στο Λατώ fm για την εμπειρία του αυτή και απάντησε σε ερωτήσεις της εφημερίδας για θέματα παιδείας, θεσμών και αξιών. «Μίλησα σήμερα το πρωί με μαθητές του σχολείου, μαθητές διαμάντια και χαρακτήρα και μόρφωση, και απάντησα στις πολλές ρωτήσεις που μου έκαναν. Με ρώτησαν πολλά πράγματα για την κρίση που περνά η Ελλάδα και πως αυτή αντιμετωπίζεται σε άλλα κράτη που τους είπα ότι βρίσκομαι συχνά. Με ρώτησαν ακόμα για την Ευρώπη και πως οι πολίτες των κρατών μελών μας βλέπουν σαν χώρα κάτω στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε και τέλος ενδιαφέρθηκαν πολύ να μάθουν πως ένας νέος άνθρωπος από το Βραχάσι κάνει μια πορεία στο εξωτερικό και επιστρέφει στον τόπο του και πως νοιώθει που είναι ξανά εδώ.» είπε και μίλησε στα παιδιά με ειλικρίνεια τόσο για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε όσο και για τα πολλά οφέλη που είχε στον τομέα της εξειδίκευσης.
Παραδέχτηκε ότι πολλές από τις ερωτήσεις των παιδιών πραγματικά αφοπλίζουν τον ερωτώμενο και είπε ότι θα πρέπει να μάθουμε να ακούμε προσεχτικά τα παιδιά, να μάθουμε πως σκέπτονται ώστε να καταφέρουμε να συνομιλήσουμε μαζί τους και αν συνεργαστούμε. Σε ρώτησε εάν θεωρεί ότι η χώρα μας έχει χάσει τον ρυθμό των αλλαγών στην εκπαίδευση είπε «Η μεταρρύθμιση των εκπαιδευτικών συστημάτων δεν είναι πλέον Εθνικό αλλά παγκόσμιο και βέβαια ορισμένα κράτη έχουν αρχίσει νωρίτερα από ότι οι Γερμανία ή η Ελλάδα, όμως ποτέ δεν είναι αργά για να γίνουν ουσιαστικές αλλαγές. Εάν η χώρα μας ξεκινήσει αυτή την στιγμή για να αναβαθμίσει, ριζικά όμως, το εκπαιδευτικό της σύστημα δίνοντας του νέες βάσεις, νέα οράματα και νέες προοπτικές τότε δεν θα χαθεί άλλος χρόνος και το παιχνίδι θα κερδηθεί.» Εκτιμά ακόμα ότι σε ότι αφορά το κομμάτι που λέγεται παιδεία έχουν γίνει δύο βασικά σφάλματα. Εστιάσαμε στον θεσμό και όχι στο παιδί και υποτιμήσαμε τις μαθησιακές δυνατότητες του παιδιού στερώντας του μια μαθησιακή διεργασία που θα έπρεπε να αρχίζει νωρίτερα και να ανταποκρίνεται στις εκάστοτε τότε εξελικτικές ανάγκες του παιδιού. «Πρέπει να διορθώσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα κυρίως στους τομείς αυτούς αλλά και να δούμε και το θέμα ότι το περιορίσαμε και το εγκλωβίσαμε μέσα στους θεσμούς. Η μαθησιακή διδασκαλία διεξάγεται σε όλους του χώρους, στο σπίτι, στο σχολείο, στο παιχνίδι, στην κοινότητα και θα έπρεπε να εντάξουμε όλους αυτούς τους μαθησιακούς χώρους πολύ πιο συστηματικά μέσα σε ένα γενικότερο πρόγραμμα στήριξης του παιδιού.» Σε όι αφορά την πρόταση που του έκανε ο Σεβασμιότατος για την δημιουργία ενός ανοικτού πανεπιστημίου στην περιοχής και μια ανοικτής ομάδας συζήτησης με τους γονείς μικρών παιδιών αλλά και την δική του ιδέα για την δημιουργία ενός πρότυπου σε θέματα εκπαίδευσης νέου Δήμου Αγίου Νικολάου ο κ. Φθενάκης είπε «Θέλουμε ένα Δήμο που να είναι ένας μεγάλος μαθησιακός χώρος και στην κατεύθυνση αυτή όλοι μπορούμε να συμβάλουμε η πολιτεία αλλά σαφώς και η εκκλησία. Από τν Σεβασμιότατο τονίστηκε με πολύ μεγάλη ευθύνη η ανάγκη αυτή και τόνισε ότι πρέπει να προχωρήσουμε με βήματα συγκεκριμένα. Αισιοδοξώ ότι θα κάνουμε τα βήματα αυτά στο εγγύς μέλλον ώστε να καταφέρουμε να τα κάνουμε πραγματικότητα.» είπε και κλείνοντας την συζήτησης μας στάθηκε στις αξίες που θα πρέπει να υιοθετηθούν ιδιαίτερα στην κρίσιμη εποχή που ζούμε, αξίες όπως οικογένεια και εκκλησία. «Η ίδια η ζωή σήμερα απαιτεί να είμαστε άνθρωποι που θα έχουμε σταθερές αξίες μέσα μας και η εκκλησία αλλά και οι γονείς είναι οι πηγές που μπορούν να βοηθήσουν σε αυτή την κατεύθυνση.» είπε. Στην συζήτηση που ακολούθησε με τους δασκάλους των δύο σχολείων και τους διευθυντές τους, κα. Μαρία Πρατσίνη του 1ου και τον κ. Μανόλη Μαρνέλου του 2ου παρόν ήταν και ο σχολικός σύμβουλος 1ης περιφέρειας κ. Γιώργος Μαμάκης.
ΘΑΝΟΣ ΚΟΡΟΜΠΥΛΙΑΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στο ιστολόγιο "Ανάβλοχος" δημοσιεύονται μόνο επώνυμα σχόλια, δηλαδή σχόλια τα οποία, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φέρουν το ονοματεπώνυμο του συντάκτη.