71 χρόνια μετά, οι πληγές που άνοιξαν οι αδίστακτοι ανθρωπόμορφοι αντιπρόσωποι της ‘ανώτερης ά(γ)ρειας φυλής’, ή απλά ‘γερμαναράδες’ όπως συχνά, με περίσσια επιείκεια, αποκαλούν τα ναζιστικά στρατεύματα, οι τοπικοί πληθυσμοί που έζησαν την απόλυτη φρίκη και σφαγή, όχι μόνο δεν επουλώθηκαν αλλά και κακοσύνεψαν.
Όμως ΟΧΙ, δεν ξορκίστηκε ούτε έφυγε ποτέ ‘το κακό’ από τις γερμανο-στιγματισμένες καμένες περιοχές μας, ακόμα εκεί στριφογυρίζει. Ένα συνεχές άλυτο και βουβό πένθος παραμένει ζωντανό πνίγοντας τα χωριά μας. Οι πληγές που άνοιξαν τότε στην καρδιά της Βιάννου, δεν επουλώθηκαν ούτε δημογραφικά, ούτε υλικά, ούτε καν ηθικά. Οι ψυχές των θυμάτων δεν βρήκαν ποτέ ανακούφιση. Δυστυχώς, η Βιάννος δεν μπόρεσε έκτοτε ποτέ ξανά να ανακάμψει, να σταθεί στα πόδια της όπως πριν, να ξεπεράσει τις βάρβαρες δολοφονίες, το άδικα χυμένο αίμα, τους λυγμούς των ορφανών και τα αποκαΐδια, τις υλικές απώλειες και κάθε λογής πλιάτσικο, την ερήμωση, τον εφιάλτη που την χτύπησε τότε. Η περιοχή συνεχίζει δυστυχώς μέχρι σήμερα να φθίνει αδιάκοπα, να ερημώνει από ανθρώπους και υπηρεσίες, ολοένα περισσότερο….χωρίς ελπίδα, χωρίς καν κάποια ψεύτικη υπόσχεση επιστροφής….
Γιατί όμως; Μήπως επειδή τόσα χρόνια τα θύματα των ναζί σε Βιάννο, Κρήτη και λοιπή χώρα, δεν βρήκαν ποτέ ουσιαστική δικαίωση-στοιχειώδη πρόνοια ταιριαστή και ανάλογη του μεγέθους της τραγωδίας που έζησαν, ούτε καν από το ίδιο το ελληνικό κράτος μας; Μήπως γιατί και η πολιτεία μας, με τόσα χρόνια συστηματικής εγκατάλειψης ‘δούλεψε’ στο ίδιο έργο που άρχισαν οι γερμανοναζί;
Δεκαετίες τώρα οι αντιπρόσωποι της πολιτείας ουδέποτε τόλμησαν να ψελλίσουν για αποζημιώσεις ή αναγνώριση της γενοκτονίας από τους δήμιους, ενώ έως και σήμερα ‘δήθεν επεξεργάζονται’ την ιδέα να ζητήσουν το παραμικρό.
Άραγε να απορούμε γιατί εμποδίζεται μέχρι σήμερα, από την ίδια την πολιτεία μας, η εκδίκαση των Γερμανικών θηριωδιών-αποζημιώσεων, είτε διεκδικώντας ασυλία για την Γερμανία, ή επικαλούμενοι ‘αναρμοδιότητα’, ή παραπέμποντας την αρμοδιότητα για εκδίκαση τους στην ίδια την Γερμανία;
Η άρνηση της Γερμανίας για να αποδώσει αποζημιώσεις στηρίζεται στο ότι δήθεν ουδέποτε συνέβησαν παράτυπα γεγονότα (εκτελέσεις, σοβαρές ζημιές, κλπ), ή ότι έχουν περάσει πολλά χρόνια, ή ότι ήδη τα πλήρωσε, ή ότι άμα αρχίσει να πληρώνει δεν θα υπάρχει τέλος στα ποσά που απαιτούνται διεθνώς, κ.α.
Υπάρχει άραγε πειστική απάντηση που να αντέχει σε σοβαρή κριτική για το γιατί η πολιτεία μας τόσα χρόνια τηρεί μια ύποπτη ‘φιλογερμανική στάση’ στην διεκδίκηση αποζημιώσεων και κατοχικού δανείου; π.χ. ενώ η Ελλάδα γύριζε την πλάτη, τα θύματα του Διστόμου δικαιώθηκαν δικαστικά καταφεύγοντας στην….Ιταλία, ενώ εδώ μέχρι σήμερα δεν δικαιώθηκαν, δες http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=419642&h1=true#commentForm , ομοίως για 20 χρόνια εμπόδιζαν τα ελληνικά δικαστήρια εύλογες γερμανικές αποζημιώσεις στους δύστυχους Εβραίους της Θες/νίκης, δες http://mignatiou.com/2014/02/prosfigi-evreon-thessalonikis-kata-tis-germanias/ .
Άραγε, εάν κυβερνώντες και ανώτατοι δικαστικοί είχαν αντιμετωπίσει κατά πρόσωπο, στο πετσί τους, τα εκτελεστικά αποσπάσματα των γερμανοναζί-γερμανοτσολιάδων, τα Νταχάου, βασανιστήρια, φυλακίσεις όπου εξαφανίστηκαν-δολοφονήθηκαν δεκάδες χιλιάδες Έλληνες, θα είχαν επιδείξει θετικότερες έμπρακτες πρόνοιες σε θύματα και τόπους ολοκαυτώματος; Άραγε όλοι αυτοί θα τολμήσουν ποτέ να βγουν στην κοινωνία και να μιλήσουν ανοιχτά και υπεύθυνα; Μάλλον όχι…..
Φτάσαμε έτσι σήμερα, στην νεώτερη γερμανική κατοχή, με σταδιακή αποψίλωση κάθε απαραίτητης υπηρεσίας στη Βιάννο, με τους σημερινούς κυβερνώντες, ως σύγχρονους Τσολάκογλου, να συνεργάζονται υπάκουα και αρμονικά με τους σημερινούς Γερμανούς, διατάζοντας ξανά ‘εκτελέσεις’ και τα πλέον απάνθρωπα μέτρα, στον ίδιο βιασμένο τόπο, πλέον με 50-60% ουσιαστική ανεργία, ενώ με ψεύτικα χαμόγελα προς όλους υπόσχονται ‘ξεσκισμένα μνημόνια’, μελλοντικό παράδεισο εργασίας, ‘βαρβάτη’ ανάπτυξη και απόλυτη ‘βιωσιμότητα’.
Βέβαια και στους εκτελεσθέντες της Βιάννου υποσχέθηκαν ανέντιμα πλήρη ασφάλεια σε όποιον τους περίμενε σπίτι του, ενώ και στην πύλη του κολαστήριου Νταχάου από όπου σχεδόν κανείς δεν γλύτωσε, οι ναζί-παππούδες τους έγραψαν: ‘Η εργασία ελευθερώνει’.
Δυστυχώς, σήμερα η μόνη ‘ορατή βιωσιμότητα’ περιορίζετ`αι στις ‘στενά περί τους Φούχτελ ελίτ’ και όχι στον ευρύτερο ελληνικό πληθυσμό που ήδη απώλεσε με εθνοπροδοτικές συμφωνίες το σύνολο της κρατικής, ενώ βρίσκεται καθοδόν προς απώλεια του συνόλου της ιδιωτικής του περιουσίας που, μέσω κατασχέσεων τραπεζών ή εφορίας, θα καταλήξει τελικά κοψοχρονιά σε κάποια ιδιωτικά ξένα τραπεζικά κεφάλαια, παρέα με την κρατική τέως περιουσία μας. Οι Γερμανοί περιφέρονται πλέον στην χώρα εμφανιζόμενοι να δίνουν και να βοηθούν, ενώ μόνο παίρνουν ασύδοτα, χωρίς ντροπή. Όλα όπως πριν, γρήγορη κατάληψη με αστραπιαίο πόλεμο. Μόνο που αντί για σφαίρες μας καταχτυπούν με το ευρώ, το νέο γερμανικό πάντζερ που το οδηγούν μόνο οι ίδιοι, πορευόμενοι με χάρτες εισβολής δικούς τους, που τα ονόμασαν ‘μνημόνια’ και εμπροσθοφυλακή τις ελληνικές κυβερνήσεις που σε μας παρουσιάζονται ως δήθεν ‘όμηροι’.
Οι σωρευμένες κακουχίες της νέας γερμανικής κατοχής, πρόσθεσαν ήδη δεκάδες χιλιάδες νέες απώλειες σε ελληνικές ζωές (η θνησιμότητα στην Ελλάδα έχει ανέβει +25% την τελευταία 5ετία από 100 χιλιάδες στις 125 χιλιάδες ετησίως), οι μόνιμα ανεπαρκείς για την χώρα γεννήσεις μειώθηκαν περεταίρω κατά 20%, ενώ πολλές εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστευσαν, όλα στο βωμό μιας ακόμα νομιμοφανούς γερμανικής ‘αρπαχτής’. Και είμαστε ακόμα στην αρχή…..
Εύλογα λοιπόν θα έχουν σύντομα στα χέρια τους μια πιο άδεια χώρα να αποικίσουν. Παραδόξως, τα γερμανικά ΜΜΕ αναρωτιούνται εάν πράγματι συμφέρει να καταντήσουν την Ελλάδα μόνιμο πτωχοκομείο και γηροκομείο της Ευρώπης…...
Όμως εν μέσω της δεύτερης γερμανικής κατοχής, η πολιτεία μας βρήκε το θράσος και τόλμη να διαγράψει 2 δισεκατομμύρια ευρώ πρόστιμα στην βαθύπλουτη ΖΙΜΕΝΣ και να δικαιολογήσει προκλητικά την απόφαση στους ιθαγενείς δια στόματος Σαμαρά ως φευγαλέο και αόριστο, ‘ύψιστο εθνικό συμφέρον’…Άσε τα 600 εκατομμύρια ΦΠΑ που χάρισαν στην Hochtief τέως μάνατζερ του αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Τέτοια παραδείγματα αρέσκεται να τονίζει ‘δείχνοντας το δάκτυλο’ ο αντίστοιχα υπερφίαλος και εθνοκτόνος σε ‘στάση ευθύνης’ Βενιζέλος. Έχει να θυμάται πολλά πλέον ο πολίτης……
Έτσι λοιπόν, με φυσικότατο τρόπο, φτάσαμε και στον Φούχτελ, που ως απευθείας απόγονος ‘των γερμαναράδων’ έχει την πλήρη ανεπιφύλακτη υποστήριξη και στοργή όλων, καθώς δικαιωματικά θέλει να καταγράψει την περιουσία του τόπου, που έλαβε ως προίκα από μια εθελόδουλη ‘πάντα αιμομικτική ως προς την πολιτική σύνθεση’ και απάτριδη ως προς το ήθος, μιζο-ελίτ, που κυβερνά τον τόπο φεουδαρχικά, 40 χρόνια τώρα.
Όταν λοιπόν η πρώτη υγιής-πατριωτική κυβέρνηση συσταθεί, οφείλουμε, να αναζητήσουμε και νέες γερμανικές αποζημιώσεις για το (λέτε ανεπάντεχο;) σύγχρονο κακό-απώλειες που έφεραν ειδικά στην χώρα μας. Ως υγιή πατριωτική κυβέρνηση, εννοώ από υπεύθυνους πολίτες, όχι διχαστικούς-επικίνδυνους εθνικιστές, όχι μιζαδόρους, λαμόγια, ή άεργους ανάξιους πορφυρογέννητους.
Ας γίνει επίσης γνωστό σε όλους ότι η Βιάννος δεν μπορεί να βγάλει την επιπλέον κρίση ζώντας ήδη δεκαετίες σε μεγάλη κρίση. Τι θέλετε κ. Φούχτελ, να πάρετε και όσα μαύρα κόκαλα απέμειναν με τις εκτελέσεις και την πυρπόληση του τόπου; δεν χορτάσατε με Βιαννίτικο αίμα ακόμα; Και κάτι ακόμα: σε ποιά κατάσταση θα ήταν σήμερα η αφρόκρεμα των ‘υπέρτερων-σοβαρών’ Γερμανικών εταιριών σας εάν δεν είχαν παγκοσμίως καθιερώσει (πριν 60 χρόνια και στην Ελλάδα) τις ΜΙΖΕΝΣ; Θα είχαν καν τις σημερινές πωλήσεις και κέρδη ή θα είχαν κλείσει, όπως τόσες άλλες; Κουβαλάτε λοιπόν νέες γερμανικές ‘ποιοτικές υπηρεσίες’;
Θεωρώ επίσης εντελώς απαραίτητο τόποι ολοκαυτώματος όπως η Βιάννος που μεταπολεμικά ομολογουμένως ζουν σε μεγάλη κρίση, που δεν έλαβαν ουσιαστικές αποζημιώσεις από πουθενά, που συνεχίζουν να φθίνουν σε πληθυσμό-ανάπτυξη και που υστερούν πάρα πολύ σήμερα σε σχέση με τις γειτονικές περιοχές, να αντιμετωπιστούν επιτέλους έμπρακτα και διαφορετικά, ώστε κάποτε να κατορθώσουν να ανακάμψουν, αντί να τους δίδεται ξανά και ξανά η χαριστική βολή. Ιδιαίτερα τώρα, μέσα στην γερμανικής προέλευσης νέα τάξη πραγμάτων, που όμως για δεκαετίες θα παραμένει καθημερινότητα.
Θετικά μέτρα θα ήταν σαφώς η μείωση της φορολογίας εισοδήματος για τοπικές αγροτικές-κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, η επιδότηση (έστω έμμεσα με την μορφή της φορολογικής ασυλίας) ιδιωτικών οικοδομικών έργων και επενδύσεων στην περιοχή, η κατά προτεραιότητα χρηματοδότηση όλων των τοπικά απαραίτητων έργων υποδομής που θα μπορούσαν ‘να ανεβάσουν τον πύχη’ , η δημιουργία μονάδων μεταποίησης τοπικών προϊόντων που θα έδινε μόνιμη εργασία, κλπ.
Ας μην θεωρηθώ ότι επειδή κρίνω, μισώ τους σημερινούς Γερμανούς, κάθε άλλο. Ειλικρινά τους καλωσορίζω στον μαρτυρικό αλλά και φιλόξενο τόπο μας ως ισότιμους ευρωπαίους, εταίρους, τουρίστες, επιχειρηματίες ή συνεργάτες, να ξεκουραστούν στον ήλιο, να γευτούν το λιτό πλέον φαγητό μας και να επισκεφθούν ότι απέμεινε από τις αρχαιότητες μας, και ας σκεφτούν με άνεση την επόμενη αρπαχτή αν αυτό τους χαροποιεί.
Ωστόσο, θέλω κυρίως να πιστεύω ότι έχουν απαλλαγεί από μπουρδο-κοσμοθεωρίες περί άρειας φυλής, ανωτερότητας, εθνοκάθαρσης, κ.α. και ότι τις αντικατέστησαν από ευαισθησία και πανανθρώπινη συνείδηση. Ότι θα δείξουν έμπρακτα την ανάλογη ευαισθησία-συνείδηση, έστω καθυστερημένα, στην υλική αποζημίωση των θυμάτων τους και στον συμψηφισμό του κατοχικού δανείου με τα χρωστούμενα μας μείον τις μίζες και το επονείδιστο χρέος και όχι να παίζουν απλά τους ‘κουφούς και κουτούς’ μόνο όταν δεν τους συμφέρει.
Τέλος θα ήθελα να πω στους Βιαννίτες να καταγράψουν στο εξής συστηματικά σε βίντεο όσες περισσότερες επώνυμες μαρτυρίες της θηριωδίας προλαβαίνουν, από αυτούς που την έζησαν από πρώτο χέρι, όσο οι άνθρωποι αυτοί ζουν ακόμα, ώστε, κατά τα πρότυπα των εβραίων θυμάτων των ναζί, να υπάρχουν άφθονες και ποικίλες αναντίρρητες προσωπικές ιστορικές μαρτυρίες που θα χρησιμοποιηθούν και στην μελλοντική αντιπροσώπευση της περιοχής για την διεκδίκηση των αποζημιώσεων, η πληρωμή των οποίων είναι επίσης αναγκαία προϋπόθεση για την λήξη του πένθους της Βιάννου που προανέφερα.
Ο Σπύρος Βροντινός είναι Δρ. Πολιτικός Μηχανικός, με καταγωγή από τα καμένα χωριά της Βιάννου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Στο ιστολόγιο "Ανάβλοχος" δημοσιεύονται μόνο επώνυμα σχόλια, δηλαδή σχόλια τα οποία, είτε στην αρχή είτε στο τέλος, φέρουν το ονοματεπώνυμο του συντάκτη.